Data science en software development

Onze aanpak: waar kunt
o
p rekenen?

Stap 1. Demo

Al bij de eerste afspraak laten we concrete resultaten zien. Onze Machine Learning demo toont binnen minuten afwijkend gedrag in uw dataset.

Ons doel bij de eerste afspraak is om data tot leven te brengen. Onze demo zet een rolling density estimation algoritme in om afwijkend gedrag in time series data te tonen. Deze techniek haalt informatie boven tafel die normaal verborgen blijft door afwijkingen te identificeren op basis van het verschil tussen vertoond gedrag en voorspeld gedrag, in plaats van vertoond gedrag te vergelijken met een statische drempelwaarde.

Voor de demo kunnen we een sample van uw data gebruiken – welke direct na de demo wordt verwijderd en enkel voor demo doeleinden wordt gebruikt – of wij brengen een dataset mee. Na de afspraak krijgen uw experts een persoonlijke toegangscode tot de demo-omgeving om zelf te experimenteren.

Stap 2. Quickscan

Voor een vast, laag tarief verkennen we in twee weken uw data om daarna samen een ambitieus maar haalbaar doel vast te stellen.

Als we ons niet goed verdiepen in uw vraagstuk voordat we een offerte uitbrengen, bestaat er een risico dat we een belofte maken die we niet na kunnen komen. Welke oplossing mogelijk en geschikt voor uw situatie is, hangt namelijk sterk samen met de beschikbare data en uw specifieke context.

De quickscan fase is een traject van twee weken waarin we een team van experts op uw case zetten. We verkennen het vraagstuk, de behoeften en wensen van verschillende stakeholders, het datalandschap en relevante systemen, en de datakwaliteit. Op basis hiervan doen we u een belofte met bijbehorende offerte. Met onze brede expertise kunnen we u altijd een gepaste oplossing bieden.

Stap 3. Prototype

Een werkend prototype toont aan welke waardevolle informatie in uw data verborgen zit en wat de impact is op uw operationele bedrijfsvoering.

Deze fase heeft het doel om voor een beheersbaar bedrag en in een relatief korte tijdsperiode (1-3 maanden) een werkend prototype te bouwen om de operationele impact van de oplossing aan te tonen. Hierbij maken we gebruik van open-source en in-house ontwikkelde algoritmes. Het prototype kan worden geleverd als webapplicatie met GUI en/of API.

Onze ervaring leert dat iets tastbaars enorm helpt om onder betrokkenen het benodigde vertrouwen en enthousiasme op te bouwen dat nodig is om tot implementatie over te gaan. We boeken snel resultaat en drukken daarmee de kosten en looptijd van uw initiële investering.

Stap 4. Systeem live

Bouwend op jarenlange ervaring zorgen we voor naadloze integratie van het voorspellende model met uw systemen, in de cloud of on-premise.

Hier realiseren en implementeren we uw end-to-end oplossing. De algoritmische kant van de oplossing verder gedetailleerd en ge-stresstest. Daarna zorgen we voor operationele integratie. Denk aan de koppeling met bijvoorbeeld authenticatie servers, CRM, ERP (Sap/Oracle/Exact, etc.) en planningssystemen (bijv. Ortec). Waar nodig bouwen we voor u een maatwerkoplossing.

We realiseren ook een oplossing voor veilige (real-time) uitwisseling van data en voorspellende inzicht. Dit kan gaan om een secure link met ons data center of een on-premise oplossing.

Stap 5. Onderhoud

Onderhoud en support zijn deel van onze belofte. We zijn altijd bereikbaar en hebben ruime ervaring met Service Level Agreements.

Iedere organisatie heeft te maken heeft met een exponentiële groei aan data. Deze data geeft elke keer weer meer inzicht. Om voorop te blijven lopen is het belangrijk om voorspellende modellen regelmatig te hertrainen en te blijven innoveren. Daarnaast worden continuïteit en betrouwbaarheid onmisbaar zodra voorspellende modellen een rol gaan spelen in de besturing van uw kritieke processen.

Met een onderhouds- en support contract zorgen we ervoor dat u kan blijven inspelen op actualiteiten. Zonder zorgen over continuïteit, veiligheid en betrouwbaarheid van de gerealiseerde oplossing. We hebben ruime ervaring met Service Level Agreements waarin o.a. respons- en oplostijden, dataveiligheid en management rapportages worden vastgelegd. Onze helpdesk is 24/7 bereikbaar en alle support vragen worden vastgelegd in een ticketing systeem zodat u de status van uw vragen kunt volgen.

Dataveiligheid gewaarborgd.

Data blijft te allen tijde uw eigendom. Wij kunnen de oplossing hosten op onze eigen servers, maar kunnen ook een on-premise implementatie realiseren als u niet wilt dat data uw digitale omgeving verlaat.
Maak nu een afspraak om te bespreken hoe u uw organisatie slimmer kunt sturen. We denken graag mee.
Neem contact met ons op!

Heb je een vraag? Stuur ons een mail en we komen spoedig bij je terug.